Synchronizace karburátorů Mikuni BST33SS – Suzuki GS500E

Kategorie: Suzuki GS500E

Synchronizace karburátorů by se měla provádět každých 6 000 km. Jedná se vlastně o štelování podtlaků karburátorů na stejnou hodnotu pomocí seřízení škrtící klapky karburátoru. Cílem synchronizace je vyrovnat podtlaky karburátorů, aby byly vyvážené. Jak takové karburátory vypadají se můžeme podívat na obrázku.

Údaje z manuálu

Volnoběh1 200 r/min
Šroub bohatosti směsi2 otočky zpět
Volnoběh pro vyvážení1 750 r/min

Podmínky pro synchronizaci

  • Správné seřízení motoru, karburátorů a ostatních prvků
  • Motor musí být zahřátý
  • Volnoběh zvednutý na 1 750 ot/min

Postup synchronizace

  1. Odstrojíme motorku od nádrže a uvolníme prostor nad karburátory.
  2. Nastartujeme a zahřejeme motor.
  3. Nastavíme otáčky volnoběhu na 1750.
  4. Před zapojením manometru se motor zastaví.
  5. Zapojíme do karburátorů manometr a nastartujeme.
  6. Ladíme postupně tak, aby byly podtlaky na stejné úrovni a vyvážené.
Suzuki GS500E karburátory - synchronizace
Suzuki GS500E karburátory – synchronizace
  • Zelené šipky jsou podtlakové výstupy
  • Modrá šipka je šroub pro nastavení

Poznámky

  • Vyrobil jsem si z pár kusů dřeva jakýsi stojan na nádrž. Po odstrojení nádrže si ji pohodlně postavím na stojan vedle moto a můžu připojit hadičky a pokračovat v synchronizaci karburátorů.
  • Místo manometrů lze využít fyzikálních zákonů a vytvořit zapomoci dvou spojených nádob s přepadem jakýsi nástroj, který dle hladiny kapaliny ukáže rozdíl tlaků. Sám jsem si vytvořil tento nástroj pouze z dlouhých hadiček prostředkem připevněným k prknu a tvarem hladiny do U, zbylé konce pak stačí jen napojit do podtlaků. Ale pozor ať nenasaje motor kapalinu!
  • Občas zkontroluji hadici vedoucí podtlak do palivového kohoutu, jestli z kohoutu neuniká benzin. Membrána palivového kohoutu může po čase přestat těsnit.
  • Mikuny BSR34SS se vyvažují naprosto stejně.