Synchronizace karburátorů Kawasaki Zr-7

Kategorie: Kawasaki Zr-7

Synchronizace karburátorů by se měla provádět každých 6 000 km. Jedná se vlastně o štelování podtlaků karburátorů na stejnou hodnotu pomocí seřízení škrtící klapky každého karburátoru. Cílem synchronizace je vyrovnat podtlaky karburátorů, aby byly vyvážené. Jak takové karburátory vypadají se můžeme podívat na obrázku.

Podmínky pro synchronizaci

  • Správné seřízení motoru, karburátorů a ostatních prvků
  • Motor musí být zahřátý
  • Volnoběh zvednutý na 2 000 ot/min

Postup synchronizace

  1. Odstrojíme motorku od nádrže a uvolníme prostor nad karburátory.
  2. Nastartujeme a zahřejeme motor.
  3. Nastavíme otáčky volnoběhu.
  4. Zapojíme do karburátorů manometry, celkem potřebujeme 4 anebo vystačí i 2
  5. Ladíme postupně karburátory tak, aby byly podtlaky na stejné úrovni a vyvážené.
  6. Nejdříve vyladíme 1. a 2., poté 3. a 4. karburátor a nakonec synchronizujeme prostřední 2. a 3. karburátor.

Poznámky

  • Místo manometrů lze využít fyzikálních zákonů a vytvořit zapomoci dvou spojených nádob s přepadem jakýsi nástroj, který dle hladiny kapaliny ukáže rozdíl tlaků. Sám jsem si vytvořil tento nástroj pouze z dlouhých hadiček prostředkem připevněným k prknu a tvarem hladiny do U, zbylé konce pak stačí jen napojit do podtlaků. Ale pozor ať nenasaje motor kapalinu!