Oprava budíků Kawasaki Zr-7

Kategorie: Kawasaki Zr-7

Když jsem si koupil Kawasaki Zr-7, trochu mě vadily budíky, které nadprůměrně vybrovaly. Když jsem je rozebral, zjistil jsem, že byly rozpraskané následkem pádu předchozího majitele a nějak opraveny. Rozebral jsem celé budíky a při té příležitosti se rozhodl také zaměnit klasické žárovky za LED technologii. Stačilo koupit v hobbymarketu 3 malé a 6 ještě menších 12V žárovek.

Postup demontáže jsem si dokumentoval fotografiemi, je důležité vědět, kam se později nandá který konektor.

K uvolnění budíků musíme odpojit náhon, demontovat jejich zadní část a povolit kovovou konstrukci pro uchycení k brýlím.

Kawasaki budíky zezadu
Kawasaki budíky zezadu

Zapojení dle barev vypadá jako na obrázku níže. Zatavil jsem znovu spoje a budíky se zdály být zase bytelné. Když jsem zaměnil žárovky za LED diodové, nešly moc pevně zasadit do gumové objímky a měly vůli – muselo se to trochu ztáhnout.

Údaje z manuálu

Otáčkoměr12 V 3.4 W
Tachometr12 V 3.4 W
Neutrál (kontrolka)12 V 3.4 W
Dálková světla(kontrolka)12 V 1.7 W
Blinkr(kontrolka)12 V 3.4 W
Tlak oleje(kontrolka)12V 3.4W

Fotky

Podle fotek jsem zapojoval zpět žárovky a kontakty, fotografie nemá nic moc kvalitu, fotil jsem ji z tefonu, ale barevné znázornění vodičů vidět je.

Jestli že povolí všechny šrouby, půjde vyndat přední část krytu budíků.

Na co si dát pozor

  • 12V
  • Správné umístění žárovek
  • Správné umístění konektorů pro měřidla

Jak demontovat?

  1. Povolit a odmontovat náhon
  2. Odšroubovat zadní kryt budíků
  3. Uvolnit úchytnou konstrukci od brýlí a budíků

Zdroje