Oprava budíků Kawasaki Zr-7
Když jsem si koupil Kawasaki Zr-7, trochu mě vadily budíky, které nadprůměrně vybrovaly. Když jsem je rozebral, zjistil jsem, že byly rozpraskané následkem pádu předchozího majitele a nějak opraveny. Rozebral jsem celé budíky a při té příležitosti se rozhodl také zaměnit klasické žárovky za LED technologii. Stačilo koupit v hobbymarketu 3 malé a 6 ještě menších 12V žárovek.

Postup demontáže jsem si dokumentoval fotografiemi, je důležité vědět, kam se později nandá který konektor.
K uvolnění budíků musíme odpojit náhon, demontovat jejich zadní část a povolit kovovou konstrukci pro uchycení k brýlím.

Zapojení dle barev vypadá jako na obrázku níže. Zatavil jsem znovu spoje a budíky se zdály být zase bytelné. Když jsem zaměnil žárovky za LED diodové, nešly moc pevně zasadit do gumové objímky a měly vůli – muselo se to trochu ztáhnout.
Obsah:
Údaje z manuálu
Otáčkoměr | 12 V 3.4 W |
Tachometr | 12 V 3.4 W |
Neutrál (kontrolka) | 12 V 3.4 W |
Dálková světla(kontrolka) | 12 V 1.7 W |
Blinkr(kontrolka) | 12 V 3.4 W |
Tlak oleje(kontrolka) | 12V 3.4W |
Fotky
Podle fotek jsem zapojoval zpět žárovky a kontakty, fotografie nemá nic moc kvalitu, fotil jsem ji z tefonu, ale barevné znázornění vodičů vidět je.

Jestliže se povolí všechny šrouby, půjde vyndat přední část krytu budíků.
Na co si dát pozor
- 12V
- Správné umístění žárovek
- Správné umístění konektorů pro měřidla
Jak demontovat?
- Povolit a odmontovat náhon
- Odšroubovat zadní kryt budíků
- Uvolnit úchytnou konstrukci od brýlí a budíků