O Kawasaki Zr-7

Kategorie: Kawasaki Zr-7

Kawasaki má co nabídnout, motor je čtyřválec vzduchem chlazený s osvědčenou historií u modelu Zephyr a objemem 738 cm3. Výkonem 57 kW stačí na kdejaký styl jízdy. Samotný výkon přichází už odspoda a plynule se navyšuje. Převodovka je pětirychlostní, chvíli jsem si zvykal na nové převodové poměry. Rám ve vyšších rychlostech plave, není to tedy supersport, ale když zatáhnu za plyn, Kawasaki ochotně vystřelí kupředu. Pohodlí je lehce nadprůměrné a otřesy takřka nejsou znát (výjimka je kolem 5000 ot/s).

První dojmy jsou příjemné, dostačující výkon potěší. Jestliže mě „pětistovka“ s nákladem měla problém uvézt, s Kawasaki Zr-7 je to jiná káva. Řazení je plynulé a ovladatelnost stroje je skvělá. Při jízde tam kvalty padají sami a klopení motorky do zatáček je přirozené. Zpočátku jsem byl skeptický ke čtyřválci, ale naučil jsem se s ním žít.

Kawasaki Zr-7
Kawasaki Zr-7

Nákup Kawasaki

Koupil jsem Kawasaki v létě 2018 v pojízdném stavu od jedné nejmenované paní. Na moto jsem se přišel podívat do bazaru, kde stála Kawasaki Zr-7 a vyhlížela příštího majitele. Nevypadala pochopitelně zdaleka tak hezky jako na fotkách, ale já pod tím viděl hezkou motorku. Na první pohled byla vidět velká porce špíny a na druhý to byla porce ještě větší. Orezlé svody výfuku vypadaly jako liščí ohony. Ani to mě neodradilo, cena byla slušná a s prací na stroji jsem počítal. Motorka šla nastartovat, zaposlouchal jsem se do zvuků motoru. Slyšet bylo jen příjemné basové ševelení a jemný chod. Z něčeho takového zaplesá srdce asi každému, nicméně jsem si nadále kriticky prohlížel motorku. Nemohl jsem ale najít větší vítky a po projíždce, která byla nečekaně plynulá, nezáludná a svižná, jsem byl rozhodnutý. Majitelka měla motorku krátce a chtěla ji prodat kvůli karambolu, jaký se jí přihodil. Žádné vážné poškození, odřené víko motoru, popraskané budíky a prasklý obal světla. Vše jsem vyřešil doma po svém. Předtím motorku měla také žena a nedostatečně pečovala o moto. Původní technický průkaz byl ztracen a ani to mě neodradilo, vlastním duplikát.

Následná domácí generálka

Doma během „generální prohlídky“ stroje jsem objevil ještě další nedostatky, které při koupi a prvním svezení nebyly znát. Jednalo se o popraskanou plastovou výplň budíků. Dále byl na jednom karburátoru utržený teplotní senzor, který je na každém jednotlivém karburátoru umístěn vespod a vedou od něho kabely. To nejspíš souvisí s dalším neduhem a to je startování s mírně odleželým strojem (asi po 2 – 3 hodinách odstavení motoru), kdy motocykl řádně nedrží volnoběh a je znatelné kolísání alespoň jednoho válce, sytič to trochu zachrání, ale je třeba párkrát zatahat za plyn, aby se motor uklidnil.

Servis a opravy

Motorka Kawasaki Zr-7 patří ještě ke starým dobrým strojům poctivé a jednoduché konstrukce. Motocykl je dobře opravovatelný. Jedinou výtku mám k servisu ventilových vůlí, protože pro vyndavání podložek ventilů je nutné povolit rozvodový řetěz a odmontovat vačkovou hřídel. Oproti konkurenční Suzuki – kdy stačí jen pomocí nástroje vyndat podložku – je to opravdu komplikované.

Přeze všechny nešvary i komplikace lze v pohodě servisovat motorku doma v garáži. Stačí jen mít chuť do práce, nemít strach se do něčeho pustit, být pečlivý a vlastnit potřebné nářadí. „Když je pořádný vercajk, jde vše!“

Pravidelná údržba Zr-7

Pravidelná údržba motocyklu je dána výrobcem a je popsána v servisním manuálu. Konkrétně Kawasaki Zr-7 je vskutku jednoduchá v konstrukci a uspořádání. Vše je přístupné a motorka se za nic stydět nemusí.

U motocyklu Kawasaki Zr-7 musíme dbát, aby následující záležitosti byly řádně plněny:

  • Servisní intervaly
  • Pravidelná kontrola
Klíč
Klíč

Na co si dát pozor